Interaktiivne mängukeskkond Baamboozle sobib neile, kes tahaksid koos õppimisega ka veidi lustida. Eraldi saab plussina välja tuua selle, et õpilastel pole vaja seadet ega kontot. Vastamine on mõeldud enamasti tiimides, seega saab õppida ühiselt koos tegutsema.

Keskkonnas on mitmeid erinevaid mängutüüpe, tasuta kontoga on kättesaadav vaid BaamBoozle. Aga ka see on päris tore tegevus, seega ei tasu keskkonda peljata väheste tasuta võimaluste pärast.

  • Baamboozle – kuldvillakulaadne mäng
  • Story Dice – jututäring
  • Four in a Row – versioon tuntud lauamängust, kus tuleb 4 münti ritta saada
  • Tic Tac Toe – Trips-traps-trtull
  • Memory – Mälumäng
  • Bingo
  • Tsirkus – versioon tuntud lauamängust

Kõikide mängude aluseks on küsimuste ja vastuste olemasolu. Kui selline komplekt on olemas, saab selle baasil käivitada kõiki mänge vastavalt sellele, kas kasutajal on tasuta või tasuline konto. Loodud küsimustele saab anda erineva arvu punkte, nt määrata raskemate küsimuste eest suurema punktisumma. Iga küsimustekomplektiga saab lisaks ülalnimetatud mängutüüpidele käivitada ka tegevusi Study (näitab küsimusi kaartidena, saab märkida, kas teadsid vastust või ei) ja Slideshow (esiltus).

Keskkonnas on päris palju ka juba valmis küsimustekomplekte. Eestikeelseid väga ei leia, kuid leiab inglisekeelseid, kus on lihtsad viktoriiniküsimused, mille inglise keelega enam-vähem sinapeal olija kerge vaevaga emakeelde panna suudab. Valmis mänge tasub väga uurida, ise ei tule kohe kõige peale, kuidas uut mängu üles ehitada. Valmis mänge endale kopeerida saab kahjuks ainult tasulise kontoga.

Mängimine (tasuta Baamboozle näitel)

  • Alustamiseks tuleb küsimustekomplektil klõpsata Play ja valida mängutüüp, näiteks Baamboozle (kuldvillaku analoog).
  • Seejärel on võimalik linnutada komplektist sobivad küsimused, vaikimisi on kõik valitud.
  • Siis tuleb valida mängivate tiimide hulk (Teams). Kui suured tiimid on, võib ise valida.
  • Samuti tuleb valida mitut küsimuseruutu korraga näidatakse. Kas 8 või 16.
  • Options alt leiab hulgaliselt kohandamisvalikuid, kuid need on seotud tasulise kontoga. Need pole vahva mängu jaoks eluliselt vajalikud.
  • Power-Ups alt saab valida preemiate tüüpe, taas tasuline valik. Tasuta versioonis valitakse juhuslik.
  • Themes on samuti tasuline ja vähe vajalik kohandusvalik välimusele.
  • Lõpuks on valik, kas mängida ainult küsimustega (Questions Only), koos preemiatega (Classic) või lihtsamate preemiatega (Classic Jr). Classic on esmasteks mängudeks parim valik.

Kui mängulaud kuvatakse on näha üleval servas tiimide nimed. Pliiatsi ikoonile klõpsates saab neid ümber nimetada. Samuti vajadusel punkte parandada, nt kui on kogemata vastus õigeks/valeks märgitud.

Edasine on lihtne. Meeskonnad valivad järjekorras numbreid, neile kuvatakse küsimus või preemia (power-up). Küsimusele vastamise järel määrab õpetaja vastuse kas valeks või õigeks. Mõnede numbrite alt ilmuvad preemiad, need võivad anda lisapunkte või õigusi mõnelt meeskonnalt punktid endale napsata.

Mängud sobivad hästi soojendustegevuseks mõnel üritusel, näiteks klassiõhtul. Tunnis võib tekkida liigne elevus ja hasart, seetõttu sobib see pigem tunni lõppu preemiana kasutamiseks. Meie kooli näitel pakkus keskkond mängurõõmu ühtlasi nii põhikooli väiksematele kui suurematele.

* Baamboozle on blogilehele lisatud aastal 2018. Kahjuks ei toimi enam varasemalt lisatud Tuuli Koitjärve juhendvideod ja võimalusi on aja jooksul juurde tulnud. Seetõttu värskendasime postitust. Küll aga on varasemalt loodud näidismäng endiselt kasutatav

Näidismäng: Kas tunned Pärnut? https://www.baamboozle.com/game/1338

 

Hinda

Similar Posts